trampoline Pictures, Images and Photos

Alternativ til billige trampoliner: Brugte trampoliner

Mange af dem som søger trampoliner på tilbud - søger egentlig bare billige trampoliner. Hvis en trampolin er billigt, så er det sådan set lige meget, om den er på tilbud eller ej.


Et sted, hvor man ofte kan finde billige trampoliner, er ved genbrug. Altså steder, hvor man kan købe varer, der allerede er brugt. Ofte er disse varer, som bliver solgt for anden gange, i fin stand og kan købes for no money!

Er brugte trampoliner noget for dig?

Personligt står jeg selv med en blandet følelse, når det gælder brugte varer. Nogle varer nægter jeg at købe brugte, mens jeg mere er åbne overfor andre. Et redskab såsom en trampolin, vil jeg dog bestemt ikke have noget imod at købe brugt, tværtimod vil jeg næsten kun kunne se fordele ved det (så længe prisen er sænket væsentligt).
Hvis det derimod omhandlede brugte sko, brugte senge eller lignende, ville jeg ikke kunne have det var brugt. Ting som man har meget kontakt med - og som man bruger meget, vil jeg ikke kunne holde ud at tænke på, i forvejen var brugt af andre (især ikke en seng!).

Inden du begynder at købe en brugt trampolin, bør du gøre op med dig selv, om handel med brugte varer er noget for dig. Hvis du først har købt det brugt, også finder ud af det alligevel ikke var noget for dig, så er det for sent!

Brugte trampoliner - vær opmærksom

Når du køber en brugt trampolin, skal du være opmærksom på nogen forskellige ting. Èn ting jeg altid gør, når jeg handler med brugte varer, at jeg gør det helt sprit rent. Det vil jeg også anbefale dig, hvis du køber en brugt trampolin Man ved aldrig om de tidligere ejere har været grundige i deres rengøring.

Forestil dig, at de tidligere ejere havde børn, med fodvorter som hoppede rundt på trampolinen med bare tæer. Hvis trampolinen så ikke er gjort rent, vil disse vorter lynhurtigt sprede sig til dig selv og dit afkom.
Desuden er jeg heller ikke så vild, med at have ting stående, som dufter fremmed, hvis du forstår hvad jeg mener?

Tjek varen

Inden du køber en brugt trampolin, bør du se lidt nærmere på den vare du køber. Hvor meget har den været brugt? Hvad er prisen? Er det en god pris?
Få altid trampolinens navn at vide. Så kan du gå ind på nettet og finde den samme model - og ud fra det vurdere om det er det værd. Det kan jo være sælgeren prøver at snyde dig!

Prut om prisen

En af de gode ting, ved at købe brugte varer er at du har mulighed for at påvirke sælgeren - du kan nemlig ofte prutte om prisen! Hvis du er en hård og kold forhandler, har du mulighed for at få varer som trampoliner langt ned i pris!
Forhold dig altid kritisk til prisen og byd lavt. Langsomt går du op i pris - uden dog at virke for ivrig efter at få varen. Haps, så får du sælgeren til at sælge trampolinen billigere!

Garanti

Forhør sælgeren, om du kan få en form for garanti på trampolinen. Det er altid en god måde, at sikre sig at den vare man køber ikke er noget gammel lort.

Her handles med brugte trampoliner

Sidst, men ikke mindst, vil jeg lige kort linke til nogen af de steder på nettet, hvor det er muligt at købe brugte trampoliner. Du kender sikkert allerede, de to steder som jeg vil linke til.

DBA er også kendt som Den Blå Avis. Det er Danmarks største handelssted med brugte varer. Som det ser ud lige nu (1. Juni 2011), er der rigtig mange forskellige trampoliner at vælge mellem. Jeg vil vove påstå at der er over 100 forskellige, som blot venter på du tager derind og køber dem!

eBay har endnu flere brugte trampoliner at vælge mellem. Derinde er det dog både brugte og nye trampoliner, du har mulighed for at købe. Så vidt jeg ved, er eBay verdens største formidler af handel med brugte varer. Der er over 500 forskellige modeller at vælge mellem derinde. Så der burde helt sikkert være den type trampolin som du går og leder efter! Så må vi også håbe du er tilfreds med prisen.

Spørg venner, bekendt og på forums
En sidst mulighed du har for at finde brugte trampoliner er ved at spørge enten venner eller bekendte, om de sælger deres.
Eller også kan du gå ind på forums, der omhandler trampoliner - og spørge om der er nogen som sælger. Muligvis kan vi forhandle jer frem til en pris.

Kommentarer
Har du nogensinde prøvet at købe en brugt trampolin? Hvis, hvordan var din erfaring? Skriv meget gerne en kommentar. På forhånd mange tak.

0 kommentarer:

Post a Comment